Pribadi manusa aya anu ngamiliki cahaya bangsa kapangeranan anu disebut anwaarul uluhiyyah anu datang ti Alloh kana hate muridin. Eta cahaya mangrupakeun kendaraan hate anu bisa nepikeun kanu disuprih nyatana madep ka Alloh jeung deketna ti Alloh. Tur mangrupakeun kendaraan sir ati (lelembutan hate) pikeun wawuhna sinareng gusti Alloh. Sareng eta cahaya mangrupakeun balad tentarana hate anu bisa merangan ka musuhna (pangajak nafsu).
Pikeun ngahasilken eta cahaya nyaeta kujalan ngalobakeun dzikir jeung riyadhoh. Lamun dzikir jeung riyadhoh henteu diupayakeun bakal sabalikna, nyatana eta manusa ngabogaan popoek. Eta popoek jadi balad tentarana nafsu anu bisa nepikeun kana ngalajur syahwat, jeung eta popoek perhatianana pikeun kasenangan hirup di dunia.
PENJELASAN.
Pribadi manusa aya anu ngabogaaan cahaya ilahi, ieu anugrah ti Alloh anu datang kana hate Muridin (anu maksud dehes ka gusti Alloh). Pikeun ngaupayakeunnana ulah ngantep maneh, tapi berusaha sangkan diri ngabogaan sinar ilahi. Bisa hasil secara galibna ku ngalobakeun dzikir eling ka Alloh. Lamun diri sering inget Alloh, Alloh ge bakal inget ka urang, Dawuh anjeuna dina al-Quran surat al-Baqoroh ayat 152:
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ
Pikeun ngahasilken eta cahaya kahiji nyaeta kujalan ngalobakeun dzikir. Dzikirna bisa ku hate. hate dipusatkeun ka gusti Alloh. Dzikir ku hate bisa kana diri sorangan. Inget ayena keur aya ku Alloh. geus aya bakal eweuh ku Alloh. Inget geus eweuh bakal aya deui ku Alloh, ulah nepika ayena katipu.
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ (6) الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ (7 سورة الإنفطار
Rengkak polah kicep igeg henteu lepas tina kersana gusti Alloh. Inget kana anugrah anu katarima eta paparin ti Alloh. Diri mah teu boga daya upaya, teu boga kakuatan pikeun boga anugrah kajaba pitulung Alloh, karasa diri lemahna.
Dizkir bisa ku jalan ngabaca anu ‘Am (umum) contona makhluk anu aya gigireun, harepeun, luhureun, eta sadayana cukup dipake renungan hate inget ka yang widi, Alloh anu kagungan cipta. Hate dipake melong kana tapak damel Alloh, tuluy akhirna nyambung jeung Alloh anu kagunganana, sabab ku Alloh dipiwarang dina al-Quran surat at-Thoriq 5-6:
فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ. خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ
Tafakur umum diparentah ku Alloh dina suroh al-Ghosyiah 17-22:
أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ (17) وَإِلَى السَّمَاءِ كَيْفَ رُفِعَتْ (18) وَإِلَى الْجِبَالِ كَيْفَ نُصِبَتْ (19) وَإِلَى الْأَرْضِ كَيْفَ سُطِحَتْ (20) فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَكِّرٌ (21) لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ
Dzikir ku lisan. kalimat-kalimat pikeun tadzakur ka Alloh dikedalkeun ku lisan, nyeeurkeun baca kalimat-kalimat anu berharga, contona:
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
Malah لا اله الا الله pangutama-utamana kalimat dzikir. Langkung sae disetelkeun sareng asmana Alloh. Eta teh upaya-upaya pikeun narimana cahaya.
Kadua ku jalan riyadhoh, ngalatih jiwa ngadangukeun nasehat-nasehat ulama. Eta upaya pikeun ngabogaan cahaya. Dimana teu kitu, ngantep maneh, naudzubillah paur sabalikna. Lain narima cahaya tapi popoek hate nu dipimilik.
Jalma anu ngabogaan cahaya berarti parantos ngagaduhan hiji kendaraan pikeun nepikeun kana tujuan. Akhirna bisa madep ati ka gusti Alloh, bisa aya dina muhadloroh sinareng gusti Alloh. Karasa ku hate, Alloh teh hadir. Alloh teh deukeut kusabab urang boga kendaraan.
Sir ati lelembutan hate boga kendaraan, akhirna bisa tembus pandang wawuh jeung nu agung, deket jeung nu agung. Tapi lamun teu ngabogaan cahaya, akhirna bakal narima popoek hate. Jadi pilaburan, surem, teu bisa tembus pandang, teu wawuh jeung nu kagungan.
Cahaya anu aya dina hate teh ngabogaan balad bantuan(tentara hate). Lamun geus boga cahaya berarti hate boga balad bantuan, bisa nepikeun kana tujuan, bisa ngelehkeun ka musuh anu rek ngaganggu, ngagunasika, anu rek nyilakakeun. Saha anu jadi musuh anu matak mawa cilaka? Nafsu anu aya didiri.
Sarua nafsu ge boga balad tentarana, nyaeta balad tentarana teh dzulmah (popoek hate). Bongan tara dzikir ka Alloh, bongan tara riyadhoh akhirna hate jadi poekeun, tung-tungna nafsu boga balad ku popoekna. Dimana popoek nu kapimilik, maka nafsu ngabogaan batur, boga balad pikeun ngahasilkeun ngalajur nafsu anu ngalarah nganter syahwat, anu mawa kana jalan maksiat lain mawa kana jalan toat.
Ari tina cahaya mah perhatian kana masalah kahirupan abadi di akherat, anu jadi qiblat jeung anu ngajadi idaman teh kahirupan akherat, da eta hirup anu abadi. Tapi ari nafsu mah kalah ngangajakna teh hayang senang dina waktu anu teu sabaraha. Hayangna teh nu penting keur hirup di dunia senang, ngarasa puas, masalah akherat mah teu jadi perhatian, jadi akhirna lolong pilamburan.
Tah ieu dua balad bantuan antara balad bantuan hate nyaeta cahaya jeung balad bantuan nafsu nyaeta popoek teu weleh perang ti baheula.
ما زال الحرب وقعا بين قلب و نفس
“Henteu ereun-ereun pangajak hate jeung pangajak nafsu bakal perang”
Hiji hamba anu dipimaksad ku Alloh masihan pertolongan ka hambana, maka Alloh bakal maparin cahaya sinar dina hetana ku balad bantuan cahaya. Akhirna bisa mengkek merangan kana syahwat nafsuna, syahwat nafsu eleh ku aqalna. Jeung bakal bisa maca alusna toat gorengna maksiat. Kusabab bisa maca kana alusna toat gorengna maksiat, akhirna diri henteu tertipu.
lamun jalma anu elehna teh hate ku nafsu, balad tentara hate anu eleh, balad tentara nafsu anu menang, maka akhirna bakal sabalikna. Henteu kabaca hadena toat, henteu kabaca gorengna maksiat, jeung bakal kahalang tina bisana wusul tembus pandang ka gusti Alloh, bakal putus ti gusti Alloh. Dina hatena pinuh ku popoeuk jeung pinuh ku makhluk. Cukup eta popoeuk dina hate jeung makhluk anu narapel dina hate ngajadikeun penghalang teu bisa maca, henteu bisa tepung jeung sang kholiq, sabab kahalangan ku makhlukna.
Makhluk anu jadi panghalang kana hate teu bisa tembus pandang ka yang widi. Makhluk anu ngahalangan kana hatena jeung popoekna anu henteu bisa maca kana hadena amal soleh, henteu bisa maca kana gorengna amal maksiat akhirna lempang sakadaek.
Jadi jelas bahwa modal pikeun kalulusan, modal pikeun dugina tujuan kabagjaan, modal pikeun wawuh jeung nu agung deukeut jeung nu agung maka perlu upaya ngabogaan cahaya.
Pikeun ngahasilken eta cahaya nyaeta kujalan ngalobakeun dzikir jeung riyadhoh. Lamun dzikir jeung riyadhoh henteu diupayakeun bakal sabalikna, nyatana eta manusa ngabogaan popoek. Eta popoek jadi balad tentarana nafsu anu bisa nepikeun kana ngalajur syahwat, jeung eta popoek perhatianana pikeun kasenangan hirup di dunia.
PENJELASAN.
Pribadi manusa aya anu ngabogaaan cahaya ilahi, ieu anugrah ti Alloh anu datang kana hate Muridin (anu maksud dehes ka gusti Alloh). Pikeun ngaupayakeunnana ulah ngantep maneh, tapi berusaha sangkan diri ngabogaan sinar ilahi. Bisa hasil secara galibna ku ngalobakeun dzikir eling ka Alloh. Lamun diri sering inget Alloh, Alloh ge bakal inget ka urang, Dawuh anjeuna dina al-Quran surat al-Baqoroh ayat 152:
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ
Pikeun ngahasilken eta cahaya kahiji nyaeta kujalan ngalobakeun dzikir. Dzikirna bisa ku hate. hate dipusatkeun ka gusti Alloh. Dzikir ku hate bisa kana diri sorangan. Inget ayena keur aya ku Alloh. geus aya bakal eweuh ku Alloh. Inget geus eweuh bakal aya deui ku Alloh, ulah nepika ayena katipu.
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ (6) الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ (7 سورة الإنفطار
Rengkak polah kicep igeg henteu lepas tina kersana gusti Alloh. Inget kana anugrah anu katarima eta paparin ti Alloh. Diri mah teu boga daya upaya, teu boga kakuatan pikeun boga anugrah kajaba pitulung Alloh, karasa diri lemahna.
Dizkir bisa ku jalan ngabaca anu ‘Am (umum) contona makhluk anu aya gigireun, harepeun, luhureun, eta sadayana cukup dipake renungan hate inget ka yang widi, Alloh anu kagungan cipta. Hate dipake melong kana tapak damel Alloh, tuluy akhirna nyambung jeung Alloh anu kagunganana, sabab ku Alloh dipiwarang dina al-Quran surat at-Thoriq 5-6:
فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ. خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ
Tafakur umum diparentah ku Alloh dina suroh al-Ghosyiah 17-22:
أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ (17) وَإِلَى السَّمَاءِ كَيْفَ رُفِعَتْ (18) وَإِلَى الْجِبَالِ كَيْفَ نُصِبَتْ (19) وَإِلَى الْأَرْضِ كَيْفَ سُطِحَتْ (20) فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَكِّرٌ (21) لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ
Dzikir ku lisan. kalimat-kalimat pikeun tadzakur ka Alloh dikedalkeun ku lisan, nyeeurkeun baca kalimat-kalimat anu berharga, contona:
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
Malah لا اله الا الله pangutama-utamana kalimat dzikir. Langkung sae disetelkeun sareng asmana Alloh. Eta teh upaya-upaya pikeun narimana cahaya.
Kadua ku jalan riyadhoh, ngalatih jiwa ngadangukeun nasehat-nasehat ulama. Eta upaya pikeun ngabogaan cahaya. Dimana teu kitu, ngantep maneh, naudzubillah paur sabalikna. Lain narima cahaya tapi popoek hate nu dipimilik.
Jalma anu ngabogaan cahaya berarti parantos ngagaduhan hiji kendaraan pikeun nepikeun kana tujuan. Akhirna bisa madep ati ka gusti Alloh, bisa aya dina muhadloroh sinareng gusti Alloh. Karasa ku hate, Alloh teh hadir. Alloh teh deukeut kusabab urang boga kendaraan.
Sir ati lelembutan hate boga kendaraan, akhirna bisa tembus pandang wawuh jeung nu agung, deket jeung nu agung. Tapi lamun teu ngabogaan cahaya, akhirna bakal narima popoek hate. Jadi pilaburan, surem, teu bisa tembus pandang, teu wawuh jeung nu kagungan.
Cahaya anu aya dina hate teh ngabogaan balad bantuan(tentara hate). Lamun geus boga cahaya berarti hate boga balad bantuan, bisa nepikeun kana tujuan, bisa ngelehkeun ka musuh anu rek ngaganggu, ngagunasika, anu rek nyilakakeun. Saha anu jadi musuh anu matak mawa cilaka? Nafsu anu aya didiri.
Sarua nafsu ge boga balad tentarana, nyaeta balad tentarana teh dzulmah (popoek hate). Bongan tara dzikir ka Alloh, bongan tara riyadhoh akhirna hate jadi poekeun, tung-tungna nafsu boga balad ku popoekna. Dimana popoek nu kapimilik, maka nafsu ngabogaan batur, boga balad pikeun ngahasilkeun ngalajur nafsu anu ngalarah nganter syahwat, anu mawa kana jalan maksiat lain mawa kana jalan toat.
Ari tina cahaya mah perhatian kana masalah kahirupan abadi di akherat, anu jadi qiblat jeung anu ngajadi idaman teh kahirupan akherat, da eta hirup anu abadi. Tapi ari nafsu mah kalah ngangajakna teh hayang senang dina waktu anu teu sabaraha. Hayangna teh nu penting keur hirup di dunia senang, ngarasa puas, masalah akherat mah teu jadi perhatian, jadi akhirna lolong pilamburan.
Tah ieu dua balad bantuan antara balad bantuan hate nyaeta cahaya jeung balad bantuan nafsu nyaeta popoek teu weleh perang ti baheula.
ما زال الحرب وقعا بين قلب و نفس
“Henteu ereun-ereun pangajak hate jeung pangajak nafsu bakal perang”
Hiji hamba anu dipimaksad ku Alloh masihan pertolongan ka hambana, maka Alloh bakal maparin cahaya sinar dina hetana ku balad bantuan cahaya. Akhirna bisa mengkek merangan kana syahwat nafsuna, syahwat nafsu eleh ku aqalna. Jeung bakal bisa maca alusna toat gorengna maksiat. Kusabab bisa maca kana alusna toat gorengna maksiat, akhirna diri henteu tertipu.
lamun jalma anu elehna teh hate ku nafsu, balad tentara hate anu eleh, balad tentara nafsu anu menang, maka akhirna bakal sabalikna. Henteu kabaca hadena toat, henteu kabaca gorengna maksiat, jeung bakal kahalang tina bisana wusul tembus pandang ka gusti Alloh, bakal putus ti gusti Alloh. Dina hatena pinuh ku popoeuk jeung pinuh ku makhluk. Cukup eta popoeuk dina hate jeung makhluk anu narapel dina hate ngajadikeun penghalang teu bisa maca, henteu bisa tepung jeung sang kholiq, sabab kahalangan ku makhlukna.
Makhluk anu jadi panghalang kana hate teu bisa tembus pandang ka yang widi. Makhluk anu ngahalangan kana hatena jeung popoekna anu henteu bisa maca kana hadena amal soleh, henteu bisa maca kana gorengna amal maksiat akhirna lempang sakadaek.
Jadi jelas bahwa modal pikeun kalulusan, modal pikeun dugina tujuan kabagjaan, modal pikeun wawuh jeung nu agung deukeut jeung nu agung maka perlu upaya ngabogaan cahaya.
Sumber : https://www.miftahul-huda.com
0 Komentar